توصیه هایی به کنکوری ها به نقل از دانش آموزان آموزشگاه علویجه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت خانه امید علویجه منطقه مهردشت اصفهان لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ثبت نام گروهی مدارس خدمات رایگان
سنجش مهردشت
.



بازدید : 4470
نویسنده : رسول خسروی

 

توصیه هایی به کنکوری ها به نقل از یک دانش آموز آموزشگاه علویجه

 

 

خیلی ها نمیدونن چطوری باید برنامه ریزی کرد و چوب اشتباه درس خوندشونو میخورن

یه مثال میزنم

یکی از دوستای کتابخونه ایم وقتی داشت تست 3 روز 1 بارو میزد یهو عصبانی شد و کتابو بست

بهش گفتم چی شده؟؟

گفت حرصم در میاد که اشتباه درس خوندمو این همه وقت گذاشتنم برا درس بیهوده بود

میگفت از تابستون روزی 5،6 ساعت میخوند

ولی تو آزمون سنجش رتبش حدود 28000 میشد !!!!!!!!!!!

مثلا میگفت میشستم 2هفته فقط هندسه میخوندم و تستاشو میزدمو...... ولی الان همشو یادم رفته

این توی رشته ریاضی و تجربی خیلی مهم تر از رشته انسانیه و باید دقت کنن

البته خیلی ها که کلا بی برنامه درس میخونن

من یه تجربه خیلی خوبی که پیدا کردم و خوشبختانه زود هم متوجه شدم نوع درس خوندنم بود

من خودم این طوری درس میخوندم:

اول از همه تمام درس هامو روی یک کاغذ نوشتم و وقتی برنامه ریزی میکردم مثلا تا 3 هفته برنامه ریزی میکردم و تمام اون کتاب ها رو تو برنامم مینوشتم

دوم اینکه این کارو حتما کنید مخصوصا رشته های ریاضی تجربی که درس هاشون خسته کننده و سنگینه

هر درسو به 4 یا 5 قسمت تقسیم کنید و جلوش بنویسین

مثلا من برای درس جغرافی که کلا 16درس داشت این کارو کردم:

جغرافی: 1تا4    5تا8   9تا12  13تا16

بعد هر کدوم از این ها رو تو یه روز قرار میدادم و کلا تو 4 روز کتاب جغرافیو میخوندم

یکی از مهم ترین کار ها برای برنامه ریزی اینه که در روز حداقل 4،5 کتاب و بخونید

به چند دلیل:

1-این طوری تنوع ایجاد میشه و شما از درس خوندن خسته نمیشین

2- وقتی از یک درسی خوشتون نمیاد میدونید که زود تموم میشه و میرین سراغ یه درسی که خوشتون میاد

من خودم از جغرافیا بدم میومد

اول مثلا تقسیم میکردم که امروز 8تا درس بخونم و فردا هم 8 تا

چون حجمش زیاد بود من فقط میخوندم که تموم بشه و فقط نگاه میکردم که کی تموم میشه

ولی وقتی 4تا درس میخوندم میدونستم کمه و مفهومی میخوندم و با رغبت بیشتری میخوندم و خسته نمیشدم

حتما مثلا اگه 5تا درس میذارین تو یه روز 2تاش از اون درس هایی باشه که سخته یا شما بهش علاقه ندارین و اون 3تا درسی باشه که بهش علاقه دارین یا یک مقدار سبک تره

من مثلا برنامه امروزمو میدیدم مثلا از تاریخ بدم میومد ولی از فلسفه خوشم میومد خوشحال بودم که امروز فلسفه میخونمو تاریخ هم کمه و تمومش میکنم

درس هایی که سخته یا بهش علاقه ندارین تا جایی که میتونین تقسیمش کنین و تو روزای بیشتری بخونیدو تمومش کنید این طوری هم درسو بهتر میفهمین هم اینکه خسته نمیشین

و این که اگه در طول روز چند کتاب و بخونید مزیتش اینه که مثلا اگه تو رشته انسانی هر 3هفته بشه یک دور کامل مرور کرد وقتی من جغرافیو تقسیم کردم که تو 4 روز بخونم وقتی دور بعد میاد من چند روزه پیشش جغرافی خوندمو بیشتر مطالبشو یادمه و اگه الان بخونم بیشتر تو ذهنم میمونه تا این که من مثلا جغرافیو تو 1 روز بخونمو برای دور بعد چون چند روز ازش گذشته مطالبش بیشترش یادم رفته

چیه؟؟؟

هر کاری کردم نشد بهتر از این توضیح بدم

یه مثال میگم:

دینی کلا 42تا درسه

من روزی 3 تا درس میخوندم و حدود 2 هفته طول میکشید که من کاملا بخونم و وقتی میخواستم دور جدیدو شروع کنم تازه 1 هفته پیشش دینی خوندم و خیلی چیزاشو یادمه و با خوندن دوباره دینی من میخونم که اون مطالب تو ذهنم تثبیت بشه نه این که بخونم یادم بیاد

دیگه باید فهمیده باشین!!!!!!!

 

 

 




:: برچسب‌ها: توصیه هایی به کنکوری ها به نقل از دانش آموزان آموزشگاه علویجه ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


فروشگاه خرید ساعت مچی خرید هاست لینوکس traffiset.ir